Bursa’da raylı sistem hattına yenileri ekleniyor

BURSA (İGFA) – ‘Bursa için artık dönüşüm zamanı” diyerek yeni periyoda dair projelerini açıklayan Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, raylı sistemlerin günümüzde kent içi ulaşım probleminin tahlili için değerli rol oynadığını söyledi.

Mevcutta Kestel’den başlayıp Acemler’e kadar gelen ve buradan iki hatta ayrılıp batıda üniversiteye, kuzeyde Emek istasyonuna kadar uzanan sınır ile birlikte Bursa’da toplam 57 kilometrelik raylı sistemin vatandaşlara hizmet verdiğini belirten Lider Alinur Aktaş, “Bursaray çizgimizde yaptığımız sinyalizasyon optimizasyonuyla çizginin kapasitesini yüzde 60 artırdık. Bu açıdan baktığımızda mevcut sınırımıza yaklaşık 25 kilometrelik yeni bir sınırın taşıdığı kadar kapasite eği yapmış olduk. Geçtiğimiz periyotta 9 kilometrelik Kent Meydanı-Terminal ortasındaki tramvay çizgimizi işletmeye alarak çehresini kentsel dönüşümle değiştirmeye başladığımız İstanbul Caddesi’ni raylı sistem nakliyatıyla buluşturduk. Üretimi Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından devam eden 4.6 kilometrelik Emek-Şehir Hastanesi uzatma sınırının birinci istasyonunu hizmete alıyoruz. Bu sinirle raylı sistem ağımızı Yüksek Süratli Tren Bursa garı ve Şehir Hastanesi ile buluşturuyoruz” diye konuştu.

Önümüzdeki periyotta tamamlamayı planladıkları uzatma sınırı olan Üniversite-Görükle-Kurtuluş sınırında çalışmaların başladığını tabir eden Lider Aktaş, “5.4 kilometre uzunluğa sahip ve 3 istasyondan oluşan bu sinirle üniversiteden Görükle merkeze raylı sistemle erişimi sağlıyoruz. Ayrıyeten Kurtuluş bölgesindeki gelişen yerleşim alanlarını metro ile buluşturuyoruz” diye konuştu.

ÇALI-DEMİRTAŞ HATTI

Bu ortada 2035 yılı Ulaşım Master Planı’nda yer alan Çalı-Demirtaş metro çizgisine da önümüzdeki devirde başlayacaklarını lisana getiren Lider Aktaş, “Kuzey-güney tarafında birinci olma özelliği taşıyan, 22 kilometre uzunluğuyla toplam 16 istasyondan oluşan sınırımız, endüstrisi ve ağır nüfusu olan Çalı bölgesinden başlayarak, Beşevler, Fatih Sultan Mehmet Bulvarı, Yunuseli üzerinden Bursa Terminali’ne ulaşacak. Tekrar sanayi ve ağır nüfus barındıran Demirtaş’a süratli ve konforlu bir halde erişimi sağlayacak. Tüm bu çalışmalarımızla birlikte önümüzdeki devir sonunda toplam raylı sistem çizgimizi 89 kilometreye ulaştırarak, toplu taşımada değerli bir dönüşümü gerçekleştireceğiz. Bizler dersimize çalıştık. Ayaklar üzerine basan projeleri hayata geçireceğiz” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir