FIM-CISL sendikası ülkede geçen yıla ait araba üretim sayılarını açıkladı.
Buna nazaran, İtalyan araba kesimindeki gerileme 2024’de dramatik bir formda berbatlaştı.
Avrupa Birliği’nin üçüncü büyük iktisadında araba üretimi geçen yıl yaklaşık yüzde 46 düşerek, 283 bin 9 ile 1956’dan bu yana en düşük düzeye geriledi. Ticari araç üretimi de yüzde 17 düşerek, 192 bine indi.
2021’de Fiat Chrysler ve Fransız PSA-Peugeot’nun birleşmesiyle kurulan Stellantis’in İtalya’daki araç üretimi geçen yıl yaklaşık yüzde 37 düşerek, 475 bin 90’a geriledi. Şirket, 2023’te 751 bin 384 araba üretmişti.
Hacim bakımından dünyanın dördüncü büyük araba üreticisi olan Stellantis, Avrupa’daki başka araba üreticileri üzere elektrikli araçlar için zayıf talep, mevzuat meçhullüğü ve sert Çin rekabetiyle karşı karşıya bulunuyor.
Sendikanın açıklamasında, “2024 Stellantis’in kara yılı olarak hatırlanacak.” denildi.
FIM-CISL Başkanı Ferdinando Uliano, Avrupa Birliği’ne 2025 emisyon gayelerini gözden geçirme daveti yaparak, “Bu, Avrupa için bir mücadeledir” sözünü kullandı.
1 MİLYON ÜRETİM HEDEFİ
İtalya’da Fiat, Maserati, Alfa Romeo ve Lancia üzere markaları 5 fabrikada üreten Stellantis ise haber yayına hazırlanırken, mevzuya ait bir açıklama yapmadı.
Stellantis, geçen ay üretimi artırmak için bir plan sunmuştu. Şirket, 2025’de İtalya’da toplam 2 milyar avroluk yatırım yapacağını ve yeni modeller üreteceğini açıklamıştı.
Yeni modellerin piyasaya sürülmesi durumunda üretimde 2026’dan itibaren bir artış bekleniyor.
Baskı altında bulunan İtalyan hükümeti ise ülkedeki araba üretimini bir milyon aracın üzerine çıkarmayı hedefliyor.