Okula yeni başlayanların güvenlikleri nasıl sağlanmalı?


İSTANBUL (İGFA) – Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Çocuk-Ergen Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, okula yeni başlayan çocukların kendilerini rahat hissetmeleri ve şahsî sonlarını koruyarak inançta kalabilmeleri için dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi.

Okula yeni başlayan yahut yeni bir ortama giren çocukların güvenliği ve mahremiyeti için, çocukların öncelikle yabancı ve tanımadığı bireylerle isim, adres, telefon numarası ya da aile bilgileri üzere ferdî bilgilerini paylaşmamaları gerektiğinin anlatılmasının kıymetine vurgu yapan Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, “Okul ortamında öğretmen, okul idarecileri gibi inançlı yetişkinlerin kimler olduğundan bahsetmek ve rastgele bir sorun yaşadıklarında bu şahıslarla bağlantı kurabileceklerini belirtmek değerlidir. Bunların yanı sıra tehlikede olduklarını düşündüklerinde neler yapabileceklerini de konuşmak gerekir.” dedi.

Çocuğun okula ve öğretmenlerine güvenebilmesi ve okulda rahat hissedebilmesi için kendisini kimin bırakacağı, kimin nereden alacağı üzere bilgileri ve bilmesi gereken kuralları ailenin anlatmasının değerli olduğunu lisana getiren Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, belirsizlik ne kadar az olursa çocuğun kendisini o kadar inançta hissedeceğini ve okula daha kolay ahenk sağlayacağını söyledi.

AİLELER DİKKATLİ BİR GÖZLEMCİ OLUP ÇOCUĞUN DAVRANIŞLARINDA MEYDANA GELEN ANİ DEĞİŞİMLERİ FARK ETMELİ

Anne babaların çocuğun okul ortamında hem fizikî hem de duygusal olarak inançta olup olmadığını takip etmelerinin değerli olduğuna değinen Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, “Ancak bunu yaparken çocukları kaygılandırmaktan uzak durmaya dikkat etmeliler.” ikazında bulundu.

Ailelerin çocuğun bulunacağı fizikî ortamın güvenliği ve temizliğinden emin olabilmek için okulu ve sınıfları ziyaret edebileceklerini lisana getiren Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, şöyle devam etti:

“Ailelerin öğretmen ve okul yönetimiyle irtibatta olmaları, çocuğun okulda yaşadıkları, kendisiyle nasıl ilgilenildiği, meselelerin nasıl ele alındığı üzere ayrıntılar hakkında bilgi sahibi olabilmelerini sağlayacaktır. Tıpkı vakitte ailenin çocukla sistemli bağlantıda olması, çocukla gün içinde yaşadıkları ve arkadaşlık ilgileri hakkında sohbet etmesi, çocuğun toplumsal ve duygusal durumunu takip edebilmek için epeyce kıymetlidir. Bunların yanı sıra çocuğun davranışlarında meydana gelen ani değişimlerde aileler dikkatli bir gözlemci olup, okul idaresiyle durumu paylaşarak meselelerin büyümesinin süratlice önüne geçebilirler.”

“Çocuklara, bireylerin yaklaşımlarını nasıl değerlendirmeleri gerektiğini ve kendilerini muhafazaları gereken durumları anlamalarını öğretmek, onların güvenliği açısından büyük değer taşır.” diyen Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, bunu yaparken çocuğun yaşına uygun ve anlaşılır bir lisan kullanarak, korkutmadan farkındalık kazandırmak gerektiğine dikkat çekti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir